Dona't un respir: Adéu estrès i hola, ioga a l'oficina!

, com moltes nenes "in" jo practico ioga des de fa temps. Dedico 3 o 4 vegades per setmana a anar a l'Estudi de Ioga. Vaig començar en això perquè em vaig adonar que moltes de les celebrities de les quals sóc fan començaren amb el ioga i la seva figura ho diu tot: fermesa, to, pell jove i sana, brillantor en els cabells, silueta estilitzada, rostre sense edat, bellesa permanent. I jo vaig dir, bé, practiquem ioga. És un exercici tranquil, de molta força interna, que no necessita més que un compromís per treballar mentalment pel teu propi benestar. És una disciplina? Sí, la ioga ja és part del meu estil de vida, cal ser constants per veure aquests beneficis. Així que he decidit, com a tal, portar-la a l'oficina. Què? Es pot fer ioga a l'oficina? I tant!

Madonna fent ioga?



Passa que de vegades, n'hi ha períodes d'estrès a l'oficina i just llavors no dóna temps d'anar a l'Estudi de Ioga. La tensió s'acumula, els pendents, trucades, cites, imprevistos. Tot va començar fa poc, era a la classe de ioga i li vaig dir al meu mestre, necessito relaxar-me avui perquè demà serà un dia estressant. Ell em va dir: llavors, ¡Respira! La respiració és l'exercici bàsic del ioga i és part d'una branca d'aquesta disciplina coneguda com Ioga Kundalini, amb això, no tens necessitat ni de venir a l'Estudi, ni de canviar, en el teu escriptori pots fer aquests exercicis en 5 minuts o menys .
La silueta de Madonna després del ioga
Ioga a la oficina per relaxar-te (ia més baixar de pes, una mica)

Va arribar el dia, havia de fer una presentació davant tot l'equip de l'oficina i a mi que em crispen els nervis aquestes situacions, molts detalls, pendents, trucades. Em sentia nerviosa, disgustada, tensa, ¡stress! Vaig prendre uns minuts, vaig tancar la porta i vaig començar l'exercici Kundalini que em va donar el meu mestre-iogui. ¡Necessitava relax!
Asseguda com mitja flor de lotus, a la butaca del meu escriptori, amb l'esquena recta, amb el dit polze he amagat la fossa nasal dreta i vaig fer 26 respiracions profundes i lentes amb la fossa esquerra. En inspirar, vaig omplir d'aire l'estómac i després els pulmons, de baix a dalt. Al exhalar, vaig estrènyer el melic cap a dins per empènyer l'aire i buidar els pulmons. 26 respiracions amb la fossa esquerra i després, 26 més amb la fossa dreta. És important, per a relaxar-te, respectar aquest ordre. Aquest exercici es diu: Pranayama ia més, ajuda a evitar que el ventre i l'estómac s'inflamin amb la tensió nerviosa (la famosa colitis o els còlics), activa la circulació, un pensa amb més claredat i enfocament, perquè la sola respiració activa el metabolisme. Genial!

Pranayama

Vaig acabar l'exercici en 4 minuts. Vaig dedicar un minut més a estar en silenci, ulls tancats, sentint el canvi en el meu interior. La sensació era molt semblant al que sento quan surto de la classe de Ioga o quan estic de vacances, relaxació total! I a l'oficina! Vaig seguir amb la meva feina, molt enfocada, em van felicitar per la meva presentació i em van dir que em veia molt , la meva postura-gràcies a mantenir l'esquena dreta i la respiració profunda-es va mantenir dreta, la meva silueta, ferma i gràcil. Projectar seguretat total ¡M'encanta el ioga en el meu treball!
Ioga a la oficina per 'activar-te
, típic els dilluns o el divendres, estem mancats d'ànim, cansats, una setmana més que comença i tan que me la vaig passar el cap de setmana. O , una setmana difícil i el divendres amb prou feines tinc força per anar a l'oficina. Doncs , el meu mestre de ioga, també em va compartir el seu exercici secret per activar quan em senti morta de cansament, que em falta l'energia, em senti mandrosa o deprimida-sí, tots tenim dies d'aquests i d'aquells-Com aplicar el pranayama per activar? Molt fàcil, fent el mateix exercici anterior, però iniciant en l'ordre contrari, és a dir: primer, tapant la fossa nasal esquerra i respirant llarga i profundament per la dreta, 26 vegades. Només aquest canvi en la circulació profunda de l'aire augmentarà les reserves d'energia i estimularà el dinamisme físic, et omplirà de vitalitat, et despertarà de manera que rendiràs al 100% en el treball, com si t'haguessis pres un multivitamínic extra.
Jennifer Aniston fent yoga
 
La filosofia kundalini és molt simple: la respiració a través de la fossa nasal esquerra redueix la temperatura corporal i la tensió sanguínia. La fossa nasal dreta, produeix l'efecte contrari. La respiració alternant les fosses activa els cicles metabòlics, utilitzant-los com un termòstat. I si canvia el metabolisme, la nostra figura ho agrairà, perquè començarà a cremar calories. Per cert, crec que en aquest just instant, em donaré un respir. ¡Ahhh!
Els beneficis del ioga en la figura i expressió de Jenn

Comentaris